Hiab i Zaragoza – Black is Back 2
Ett år efter succén med eventet ’Black is Back’ i hemstaden Hudiksvall tog Hiabs ledning kontakt med oss igen för att ta nästa steg.
"I feel so proud!"
Ett år efter eventet ’Black is Back’ i hemstaden Hudiksvall tog Hiab kontakt med oss igen. Resultatet av det eventet hade inte bara tagit Hiab närmare platsen som marknadsledare i världen, de hade också slagit alla försäljningsbudgetar flera gånger om. Nu ville företagsledningen ta nästa steg.
UTMANING. Hiab är en av världens främsta leverantörer av kranar för lastbilar. Deras säljkår och återförsäljare sträcker sig över hela världen. Ledningen ville återigen samla alla i säljledet för att visa hur företaget hade arbetat med kvalitetssäkring och hållbarhet, samt visa upp nyheterna i sortimentet.
Vid tillfället hade en av Hiabs fabriker just genomgått en stor förvandling – från traditionell industri till en modern, ren och snygg verksamhet. Vi såg värdefull symbolik i att förlägga eventet här för att stötta syftet och målsättningarna. Zaragoza, Spanien, blev en självklart plats för ”Black is back 2”.
LÖSNING. Alla event har utmaningar som kräver kreativa lösningar: I Zaragoza var denna att hitta en bra plats för att visa upp nyheterna i sortimentet – de är ju enorma till sin storlek! På ett industriområde, i närheten av fabriken, hittade vi till slut en hotell- och konferensanläggning som kunde logera samtliga 150 deltagare och samtidigt visa upp produkterna i en snygg utställning.
Deltagarna kunde bekanta sig med de nya eldrivna kranarna, prova dem och lära sig allt om dem i olika workshops. Dessutom gav vi tillfällen för umgänge och dedikerade tid för att stärka företagskulturen, två viktiga målsättningar med eventet.