Tidsam Boost Camp – en årlig konferens
Tidsam genomför årligen en konferens för att summera det gångna året och sätta målen för det kommande. Det här året var syftet även att introducera nya medarbetare från ett förvärvat företag i Tidsam-andan.
Vilket upplägg! Vilken dag! Vi är supernöjda. Som alltid."
Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör med sina ca 400 titlar i sortimentet, som säljs via ca 7200 återförsäljare i Sverige. Varje år samlar Tidsams ledning företagets tjänstemän för konferens. Förutom att ge medarbetarna på huvudkontoret en uppdatering av läget i organisationen, fick Contrast det här året utmaningen att introducera och inlemma medarbetarna från det nyligen uppköpta företaget Interpress i företagskulturen och gemenskapen i Tidsam. Sammanslagningen av de två bolagen hade av naturliga skäl krävt en hel del energi under året. Därför fanns det också all anledning att skapa en positiv och glädjerik stämning när medarbetarna äntligen kunde börja blicka framåt.
För att ge största möjliga effekt av själva konferensdelen i programmet skapade vi lättsamma plattformar för information och dialog, inspirerade av tv-tävlingar – allt enligt det tävlingsinriktade Tidsams värdering om att ’tävlingar ska ske på schyssta villkor’. En teamworkbaserad tävling under eftermiddagen gav möjlighet för medarbetarna att lära känna varandra. Vi använde naturen och omgivningen runt om konferensanläggningen som kuliss – inte minst för att hälsa och träning är något som Tidsams ledning prioriterar. Och som på beställning fick vi just den här dagen en magisk, solig sensommarkväll! Alla samlades vid bryggan för att bada, umgås och njuta av naturen.